Gragas to rasowy caster, który radzi sobie zarówno na solo topie jak i na midzie.Dzięki pasywce i jednemu ze skillów ma super lane'ing.W dodatku super ultimate do inicjacji.No to jadym!
Zacznijmy od skilli:
Happy Hour - Za każdym razem gdy Gragas użyje swojej umiejętności regenruje sobie 2% maksymalnego HP. - Świetna pasywka dzięki niej mamy super lane'ing.
Barrel Roll (Q) - Gragas rzuca swoją beczkę w daną lokacje i eksploduje po 5 sekundach bądź po zdetonowaniu. Jednostki trafione mają zmiejszoną prędkość ataku na 3 sekundy.
Obrażenia: 85 / 135 / 185 / 235 / 285 (+0.9 AP)
Koszt: 80 / 90 / 100 / 110 / 120 many
Czas odnowienia: 11 / 10 / 9 / 8 / 7 sekund
Zmniejszenie prędkości ataku: 20% / 25% / 30% / 35% / 40%
Podstawowy skill do dmg. Super harass tool, i do farmienia w mid/late Game.
Drunken Rage (W) - Gragas pije ze swojej beczki channelując przez 1 sekundę. Po tym jego dostaję dodatkowe AD, zmniejszenie DMG na 20 sekund. Dodatkowo odzykuję trochę many.
Brak kosztu.
Czas odnowienia: 25 Sekund
Dodatkowe AD: 30 / 40 / 50 / 60 / 70
Zmniejszenie DMG: 10 / 12 / 14 / 16 / 18 %
Mana odnowiona: 30 / 45 / 60 / 75 / 90
To ten skill czyni z Gragasa, Gragasem. Na solo lane to umożliwia nam częste używanie umiejętności.
Dodatkowe AD bardzo pomaga przy last-hitowaniu.
Body Slam (E) - Gragas szarżuje przed siebie, zadając obrażenia. Obrażenia są dzielone przez każdą trafioną jednostkę, dodatkowo każda trafiona jednostka jest spowolniona o 35%.
Obrażenia: 80 / 120 / 160 / 200 / 240 (+0.5 AP) (+0.66 AD)
Koszt: 50 / 55 / 60 / 65 / 70 Many
Prędkość szarży: 650 / 750 / 850 / 950 / 1050
Czas odnowienia: 7 sekund
Kolejny świetny skill, o wielu zastosowaniach. IMO najlepszym jest uciekanie przez sciany. Super pomocnik do rzucania beczek ze względu na slowa.
Explosive Cask (R-Ultimate) - Gragas rzuca beczkę, która wybucha przy uderzeniu, zadając obrażenia i wyrzucając przeciwników w dany kierunek.
Koszt: 100 / 125 / 150 many
Czas odnowienia: 90 / 75 / 60 sekund
Obrażenia: 200 / 325 / 450 (+1.0 AP)
Prze świetne ulti również o wielu zastosowaniach m.in. do inicjacji. DMG jest super na cooldown też nie można narzekać.
Maxowanie skilli zależy od powodzenia na lane'ie:
Jeśli jest w miare łatwo, wróg daje się harassować beczkami to maxujemy tak:
> >>>>>>>>>>>>>>>>
Jeśli jest trudno to jedziemy tak>
>>>>>>>>>>>>>>>>>
==========================================================================================
Runy i Masteries:
MASTERIES
Są 2 opcje, albo:
albo:
RUNY
Runki skupiają się głównie na ap per lvl, bądź flat ap ja osobiście używam takich:
Mark'i na magic penetration (0.95)
Seal'e na AP per LvL (0.1 per lvl)
Glyph'y na Ap per LvL (0.17 per lvl) ew. flat AP (0.99 AP)
Quinty na Flat AP (4.95)
Ten zestaw pozwala na dobry damage na start i w early. Dzięki takiemu zestawieniu możemy sobie odpuścić kupowanie ap na początek.
======================================================================
=====================
Summoner Spelle:
Najlepsze:
czyli standardowe dla castera.
Możliwe:
- nie najgorsza opcja. Fajne do uciekania i doganiania.
-Również fajny spell przydaje się żeby móc cały czas farmić, latać po lane'ach badź do ward-ganków.
- Możliwe bo Gragas ma tylko slowa na 3 sek. więc możliwe. Ale polecam brać tylko jeśli nikt nie ma.
- Dlaczego nie, dodatkowe ap zawsze się przyda.
Useless:
- To dla supporta.
- Ze względu na W nie za bardzo użyteczne
- Nie e
- Nie jesteśmy junglerem.
- Brak zastosowania
- ...
- U mad bro?
======================================================================
=====================
Itemy:
Zależy od lane. Jeśli jesteśmy sami to kupujemy i 3 . Daje to nam fajny lane'ing dzięki butkom będziemy mieli łatwiej vs. większość casterów w early np. Brand, Anivia czy nawet Cassopeia. Jeśli będziemy na dual lane lub 1vs2 ew. bardzo trudnego przeciwnika to bardziej opłaca się wziąć .
Dalej zależy od stylu gry. Jeśli czujemy że jesteśmy focusowani to robimy . Jeśli możemy po prostu stać z tylu i napierdalać beczkami to robimy 3 i . Gdzieś po drodze kupujemy . Dalej (znowu...) zależy od tego czy jesteśmy focusowani. Jeśli tak to staramy się zrobić jakieś resisty typu , , . Jeśli nie to kupujemy po prostu AP, AP i jeszcze raz AP czyli: , .
Dodatkowe:
- Jeśli jest coś z dużą ilością hp to dlaczego nie. (Można robić normalnie zawsze wspomoże nasz burst)
- O tym dowiedziałem się ostatnio. Nie testowałem dam raport jak przetestuje (ale bardziej na off-item niż core)
======================================================================
=====================
Lane'ing
Early Game (1-6)- Tutaj staramy się głownie farmić. Musimy też zANALizować czy przeciwnik(-cy) dobrze unika(-kają) skillshot'ów.Jeśli tak, to staramy się głowie farmić. Jeśli nie, to możemy po starać się o harass. Lecz tu jest mały haczyk. Starajmy się nie używać beczki na 1 lvlu. Koszt jest w miare duży a DMG nie. Poczekajmy do 2 lvla beczki.Do 6 lvla powinniśmy mieć ok 30 last hitów.
Mid Game (7-11)- Tu zaczyna się zabawa.W okolicach 8 lvla staramy się brać blue (jungler może nam pomóc).Na blue buffie możemy bardzo łatwo utrzymać buffa z W. Mamy już ulta, więc czas zacząć go używać. Starajmy się go używać do inicjacji. Jeśli będzie jakiś teamfight, starajmy się celować, tak żeby wrzucić ich carry jak najbliżej nas.Na lane jeśli jest ktoś stoi sam róbmy combo E+Q, bo zawsze łatwiej pocelować gdy wróg ma CC.Do 11 lvla powinniśmy mieć ok 80 last hitów.
Late Game (12~)- Late game. Tu już powinniśmy mieć ok. 270 ap= Niezłe pierdolnięcie. Pamiętamy o braniu Blue Buffa.W team-fightach pamiętamy o jednej zasadzie. NIE używamy e do dmg. Jeśli dashniemy w środek team-fighta jest 90% prawdopodobieństwo że zostaniemy zfocusowani. A nie chcemy zginąć.
======================================================================
=====================
Reasumując - Gragas to świetny caster, który po krótkiej nauce może być bardzo potężny.
Zapraszam do oceny :>
Smokey
EDIT. 1 - Dodane/usunięte summoner spelle i opisy.
EDIT. 2 - Dodane nowe masteries.
Ostatnio edytowany przez Smokey (2011-11-24 19:12:57)
Offline